Sunday, September 04, 2005

The guy behind Jit Pa Ban

OK, so I got real curious about the singer and composer of the song, Jit Pa Ban, which has been making its rounds in the local blogosphere over the past month and did some research. For the uninitiated, I suppose it started from here and then really took off when the site got tomorrowed. Recently, it has hit a second wave because of this er... remix.

Anyway, here's what I found out. The name is 黃一飛 and he is Malaysian. Not only is he a singer, but he writes and composes songs too. Yes, he wrote and composed Jit Pa Ban. Apparently, the song won him a prize (2002娛協獎"最佳方言創作金曲") and was used as the title track for a TV serial (民電"親戚不計較"片頭曲). Impressive.

He has two Hokkien albums. Jit Pa Ban is the title track of his first album, also named Jit Pa Ban, released in 2001.So this is one talented guy! I suppose some of you have already found the lyrics but here they are again (I found them here) :

作詞:黃一飛 作曲:黃一飛 編曲:謝繼麟

若是我有一百萬 一百萬 我有一百萬 一世人就輕鬆

無講無人知 講到真歹勢 吃甲彼呢大漢 擱不曾坐飛機
打拼彼多年 無車無厝擱無愛人 看人娶某擱做生意 有錢擱有勢

若是我有一百萬 我要坐飛機 我要游世界Hawaii曬太陽 日本吃壽司
若是我有一百萬 我要買車買厝山珍甲海味 啥人卡福氣來乎我做某

若是我有一百萬 一百萬 若是你有欠用錢 開嘴免客氣

無講無人知 講到真歹勢 吃甲彼呢大漢 擱不曾坐飛機
打拼彼多年 無車無厝擱無愛人 看人娶某擱做生意 有錢擱有勢

若是我有一百萬 我要坐飛機 我要游世界 義大利飲咖啡 路邊吃Spaghetti
若是我有一百萬 我要買車買厝買店來收租 閒閒免做工 帶狗去散步

若是我有一百萬 一百萬 若是你有欠用錢 開嘴免客氣
若是我有一百萬 一百萬 十千八千拿去用 免還嘛無問題 (換錢不是問題)
若是我有一百萬 一百萬

口白:喂!朋友啊,你想一百萬真多啊!

208 days to go.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home